Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
nyheter
Hellblade: Senua's Sacrifice

Hellblade nærmer seg en halv million solgte eksemplarer

Noe som betyr at utviklerne endelig har begynt å tjene penger på det.


Facebook
TwitterReddit

Nå har det gått litt over tre måneder siden Hellblade: Senua's Sacrifice ble lansert her til lands, og man kan trygt si at spillet har lyktes med å hvis hvordan et "indie"-spill kan både se ut og føles som et AAA-spill. Personlig har jeg noen få ankepunkter til Senua sin ferd, men det er ikke tvil om at spillet også virkelig imponerer på noen områder. Derfor er godt å høre at utviklerne i Nina Theory får betalt for arbeidet sitt også.

Nå kan nemlig studioet fortelle at det har blitt solgt nesten en halv million eksemplarer av spillet, noe som betyr at studioet endelig har begynt å tjene penger på det. Sammen med denne annonseringen har vi fått en video hvor utviklerne forteller mer om hvordan lanseringen gikk, og hvordan ting har gått siden den gang. Her kan vi blant annet igjen høre spillets "creative director", Tameem Antoniades, fortelle hvordan han visste at de ukonvensjonelle delene av spillet ville splitte publikum, noe som gjennomsnittskarakteren til spillet helt klart ville bli påvirket av. Som om det ikke var nok fryktet han at fokuset på mental helse ville gjøre spillet veldig kontroversielt, men det viste seg at mesteparten av bekymringene etter lansering dreide seg om helt andre ting. I videoen snakker de nemlig også ut om permadeath-debatten, hvordan enkelte slaktet spillet, gleden over å se hvordan spillet uansett ble godt mottat, og hvordan de faktisk klarte denne bragden med et såpass lite budsjett. Den er altså helt klart verdt en titt.

Hellblade: Senua's Sacrifice