Norsk
Gamereactor
nyheter
Destiny 2

Destiny 2 vil ha mindre fokus på mikrotransaksjoner

Bungie forteller mer om de kommende endringene.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Mot slutten av november kunne Bungie fortelle litt mer om hvilke endringer de har planlagt for Destiny 2. Dette kom som følge av mye kritikk fra spillerne ukene før. De første oppdateringene etter bloginnlegget hjalp litt, men mange var fortsatt misfornøyde. Derfor har studioet atter en gang offentliggjort noen av fremtidsplanene sine.

I ukens omfattende bloginnlegg snakker de om både korttids- og langtidsplanene sine, så det er greit å dele opp det hele.

Eververse
Bungie innrømmer at det har vært et for stort fokus på å kjøpe kule ting fra Tess fremfor å få kule ting ved å faktisk spille. Derfor vil de gjøre flere store endringer fremover. Noen av de mest nevneverdige er at vil gjøre slik at flere ting som foreløpig bare finnes i Bright Engrams også kan fås som belønninger ved å utføre aktiviteter, samt gjøre det lettere å få det man vil ha i Eververse. Noen av disse endringene vil komme når Crimson Days starter 13. februar, men de vil gjøre enda flere lignende endringer senere.

Erfaringspoengene
De jobber fortsatt med å gjøre slik at erfaringspoeng deles ut så bra som mulig. Foreløpig synes de det går for tregt, noe som gjør det nødvendig å grinde. Det første forsøket på å fikse dette gikk som vi alle vet ikke så bra, men de lover at noe bedre er på vei.

Det er planlagt minst tre massive oppdateringer i år, og den første kommer 30. januar. Da vil vi blant annet få Masterwork-rustninger, noe som blant annet vil gi bedre beskyttelse når vi brukere supere. Oppdateringen vil også gjøre slik at Raid-belønningene blir mer unike og interessante. Dette gjøres blant annet ved å belønne oss med modifikasjoner som har Raid-spesifikke perks. Vi har også mulighet til å få et spesielt Ghost etter de siste kampene i Leviathan og Eater of Worlds, så det skal bli interessant å se hvilke perks dette vil ha.

Raid-kjøpmannen vil i tillegg begynne å selge Leviathan- og Eater of Worlds-utstyr som kan kjøpes for Raid-tokens og Legendary Shards.

Den andre store oppdateringen vil komme i februar, og vil fokusere på endringer av poengsystemet i Strikes og oversikt over de høyeste poengsummene dine. Poengsystemet vil nemlig endres slik at det ligner litt mer på det i Destiny, men med et større fokus på å fullføre oppdrag på en effektiv måte og muligheten til å bruke poengmodifikasjoner vi velger selv. Når det kommer til sporingen av de høyeste poengsummene skriver utviklerne at "Nightfall High Scores" vil vises i selve spillet med emblems og ved å få nye belønninger. De jobber også med noe lignende til klaner og Communities.

Så har vi de mye omtalte modifikasjonene. Februaroppdateringen vil redusere antall "ubrukelige" modifikasjoner ved å ha mer varierte utgaver som faktisk vil gjøre deg mye sterkere. Disse endringene vil dog kunne ende opp med å komme senere siden de også må se på hvordan disse skal balanseres i Bright Engram-økonomien slik at det ikke blir "pay-to-win"

Quickplay vil få noen endringer også. Flere regler vil endres for å øke tempoet i kampene og endre på hvordan power-ammunisjon fungerer.

På toppen av det hele vil PC-spillere få tekst-chat når de er de Tower, vi vil få færre duplikater av exotics, og det blir mulig å se Fireteam-medlemmer på kartet.

Deretter kommer det en ny oppdatering "en gang senere i vår". Her nevner de at de har tatt til seg flere av tilbakemeldingene etter Curse of Osiris, og gjør endringer i den kommende utvidelsen som følge av det. Samtidig kommer det flere endringer i Crucible, deriblant sesongbaserte rangeringer, 6v6-spillelister, Mayhem-eventer og strengere straffer for personer som forlater kampene før de er ferdige. Til slutt nevner de klassike ting som balansering av våpen, rustninger og ferdighter, å gjøre exotics mer unike visuelt, forbedringer av Iron Banner og Faction Rallies, muligheten til å velge mellom emotes, mer plass i hvelvet, klan-chat på PC.

Utover det vil fremtidige oppdatering blant annet gi oss bedre klan-belønninger, flere spillelister i Crucible, se nærmere på Masterwork exotics, shadere og dismantling, hvordan guided games fungerer og Trials of the Nine-forbedringer.

Dette er som sagt en relativt kort oppsummering, så er det noe du savner er det bare å klikke deg inn på linken i andre avsnitt for å se alt som ble nevnt.

Hvordan høres dette ut?

Destiny 2

Relaterte tekster

0
Destiny 2: ForsakenScore

Destiny 2: Forsaken

ANMELDELSE. Skrevet av Kim Orremark

Destiny 2 er på vei inn i det andre året sitt. Kim har spilt nesten 90 timer med Forsaken og er klar til å avsi sin dom...

6
Destiny 2Score

Destiny 2

ANMELDELSE. Skrevet av Kim Orremark

Kim elsket Destiny, så han hadde enorme forventninger til oppfølgeren. Heldigvis mener han at spillet virkelig leverer.



Loading next content