Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
nyheter
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

Ni no Kuni II har tre sammenvevde moduser

Vi slo av en prat med Pierre Tartaix om hva de forskjellige modusene går ut på.


Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Bandai Namco holdt nylig et preview-event for Ni no Kuni II: Revenant Kingdom på Hever Castle i England, og mens Gamereactor var der fikk vi muligheten til å snakke med produktsjef Pierre Tartaix om de forskjellige gameplay-stilene som er å finne i rollespillet.

"Vi prøver å vise frem tre sider av Ni no Kuni som er forskjellige rent gameplay-messig, men som henger sammen, og alt du gjør i de forskjellige delene påvirker resten av spillet," forklarte han. "Vi har den tradisjonelle RPG-biten, hvor du reiser rundt, snakker med NPCer, utfører oppdrag osv. Du gjør ting for folk, du slåss med fiender, vi har et helt nytt kampsystem. Etter hvert levler du og får flere våpen, og kan mekke flere våpen og ting. Det er et komplett RPG.

"Så har vi Kingdom-modusen, som er mer en del av selve gameplayet, enn en egen modus. Her bygger du kongedømmet ditt opp fra bunnen av, og du bestemmer hvilke bygninger og fasiliteter du vil ha, hvordan de skal utvikles og hvem som skal jobbe der. Og det er her rollespillbiten kommer inn i bildet - alle sideoppdragene du gjør låser opp folk, som du så kan overbevise til å komme å bo og jobbe i kongedømmet ditt. Og når du gir dem et arbeidssted og låser opp litt forskning, låser de opp bonuser og nye steder å dra til. Så spillet er fullt av nye ting du kan låse opp og utvikle."

"Skirmishes utgjør den tredje delen. Skirmishes skjer når du slåss i kongedømmet ditt med hæren din. Som hersker har du din egen hær, og det er en hær du må overbevise om å komme til slottet ditt og kjempe for deg gjennom Kindom-modusen. Du sender hæren ut på oppdrag via minikartet, og må posisjonere troppene ordentlig, rotere dem og gi dem ordre, alt er veldig indirekte. Du gir ordren, og de slåss for deg, noe som gir spillet et RTS-preg."

Hvilke av disse aspektene er mest interessante for deg?

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom