A Plague Tale: Innocence er et interessant tredjepersonseventyr satt til et pestherjet Frankrike, hvor to guttunger, og deres beskytter, er på flukt fra inkvisisjonen og horder med ondskapsfulle rotter.
På What's Next i Paris, hvor utgiveren Focus Home Interactive viser frem kommende spill, fikk Gamereactor muligheten til å snakke litt med David Dedeine fra Asobo Studios. Han fortalte oss hva spillet handler om, og om hvordan lys og mørke spiller en stor rolle i selve spillet.
"As soon as you are in the light you are protected from the rats," forklarte Dedeine. "But you're also much more visible for the Inquisition, so it will always be that we play on this balance between being safe from the rats as soon as you get the lights, 'yes, cool, I'm protected from the rats, but now the Inquisition can see me.' So you will have to manage this."
Under intervjuet ble det også diskutert hvor lineært spillet kommer til å være. Selv om det ikke er satt til en åpen verden hvor du har tonnevis med valgmuligheter, kommer du fortsatt til å måtte ta valg som påvirker hva som skjer videre i spillet.
"You can decide to use the rats against the guards, or to get rid of the guards directly, or to attract the guards somewhere in order to basically avoid the threat. So there is, most of the time, several ways to move forward, not different paths," sa Dedeine.
A Plague Tale: Innocence kommer til PC, PS4 og Xbox One i 2019. Hvis du vil vite mer kan du se hele intervjuet i videoen nedenfor.
Er dette et spill du kommer til å følge med på?