Norsk
Gamereactor
nyheter
Dying Light 2 Stay Human

Dying Light 2 gir deg fullstendig kontroll over historien

Bli en Machiavelli i den moderne middelalderen.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Vi snakket nylig med Tymon Smektała fra Techland på E3 om de narrative elementene de tilføyer Dying Light 2, og hvordan det påvirker gameplayet i oppfølgeren.

En av de største avsløringene fra pressedemoen på E3, var at den legendariske narrativdesigneren Chris Avellone hjelper studioet med å forbedre og finpusse verdenen og figurene i den. Han er best kjent for arbeidet sitt på klassiske rollespill som Fallout og Planescape: Torment, så det kommer til å bli spennende å se hva han bidrar med på dette prosjektet.

"I think what we wanted of Chris was his expertise and understanding of non-linear narratives because he really is a master of it," sa Smektała.

HQ

Dying Light 2 blir en narrativ sandkasse hvor verdenen forandrer seg basert på valgene du tar i historien. I en setting som beskrives som "the modern dark ages" må spilleren forholde seg til andre overlevende og ta valg som kan føre historien i en rekke forskjellige retninger, og det trengs flere gjennomspillinger for å se alle veiene historien kan gå.

"When people think of medieval times they think of things like intrigue, betrayal, infidelity, all of the things you see in say Game of Thrones," fortalte Smektała til Gamereactor. "That's the inspiration for the narrative, so in this game you can be the Machiavelli of this world who tries to play with those people trying to feel in control and be the master of it and create the outcome in the end that he wants."

Dying Light 2 er for øyeblikket i pre-alpha og skal etter sigende komme til PC, PS4 og Xbox One i 2019.

HQ
Dying Light 2 Stay Human

Relaterte tekster



Loading next content