Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
nyheter

Vi snakket med Microsoft om Xbox Adaptive Controller-en

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Microsoft tyvstartet E3-messen da de avduket den veldig modifiserbare Xbox Adaptive Controller-en, kontrollen som gjør det mulig for nesten alle å spille akkurat slik de vil. Vi besøkte James Shields for å få mer informasjon. Da fikk vi blant annet høre at de blant annet lagde kontrolleren bare for å teste ferdighetene sine.

"Vi i Xbox har jobbet med kontrollere i lang tid [...] og vi har hatt mange innovasjoner på veien, så mange fans har sagt at de elsker kontrolleren vår, noe som får oss til å tro at vi er ganske flinke til å lage en kontroller. Men hva med en ny mulighetsskapende kontroller? Det var noe nytt for oss. Det var mye vi måtte lære.

Alt startet egentlig da vi hadde en intern hackaton hvor en liten Microsoft-gruppe hadde en ide, og de samlet inn tilbakemeldinger fra spillere samtidig som de fikk stadig mer støtte internt. Dette endte til slutt i at vi startet dette programmet for å lage en skikkelig kontroller.

Og siden det å lage slike mulighetsskapende produkter var noe nytt for oss måtte vi lære av folk som hadde mer kunnskap om dette, så vi tok kontakt med selskaper som ikke er profittbaserte, inkludert AbleGamers, SpecialEffect, sykehus som Craig Hospital i Denver, og spillere i Xbox-samfunnet generelt for å høre på tilbakemeldingene deres. Vi lyttet til meningene deres, og de hjalp oss med å forme produktet, hvordan det skulle se ut, hvilke funksjoner det skulle ha, og faktisk selve pakken. De ga oss mye bra input, og det hjalp oss virkelig med å bringe dette produktet til live."