Norsk
Gamereactor
nyheter
Call of Duty: Black Ops 4

Slik endres Call of Duty: Black Ops 4 etter betaen

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Offentlige betatester er som regel skapt for å få tilbakemeldinger fra spillerne om ulike ting i spillene, og dette er også tilfellet med Call of Duty: Black Ops 4. Selv om Treyarch gjorde flere endringer under selve betatestene er det også enkelte ting som først vil være endret når spillet lanseres. Nå vet vi mer om noe av det som vil endres.

Utviklerne har lagt ut en melding på Reddit hvor de forteller mer om tre bestemte punkter som vil være endret til spillet slippes den 12. oktober:

Fog of War og minikart
Fog of War-mekanikken viste seg å være mer nyttig enn utviklerne hadde håpet. Derfor vil man ikke lenger kunne se alt innen en bestemt sirkel rundt seg, men i stedet en kjegleform som reflekterer synsfyltet vårt.

Muligheten til å se en hel sirkel rundt seg flyttes nå til Team Link-perken. På denne måten må man bruke ett poeng i Create-a-Class for å kunne få denne fordelen. Dette håper de også vil gjøre åerken mer populær enn den var under betaen.

Det er ikke bare det offensive aspektet av minikartet som endres heller. Nå vil man få en varsling på skjermen om man er synlig på fiendens minikart, og dermed ha mulighet til å endre taktikk. Samtidig vil man ikke være synlig like lenge etter å ha avfyrt et skudd, og lagkammerater vil heller ikke være synlig selv om de står nærme en person som skyter.

Tac-Deploy og spawning
Treyarch innrømmer at spawnesystemet aldri vil bli perfekt, men at de håper å bare ha 1-3 prosent med dårlige spawnepunkter. Tac-Deploy ødela litt av dette i betaen siden den var for sterk. Derfor har de gjort tre nevneverdige endringer. For det første har de kortet ned tiden systemet er aktivt, økt cooldown-tiden og begrenset antall spawns per bruk til ti.

De har også utvidet radiusen spillere som utnytter Tac-Deploy vil spawne på. Slik blir det lettere for spawnerne å spre seg med en gang, mens en person som prøver å deaktivere systemet ikke blir overveldet av at en haug med fiender plutselig spawner rundt vedkommende.

Heretter vil det i tillegg være en varsling på death cam-et som sier fra om en Tac-Deploy er aktiv og om det er noen farer i nærheten av den.

Body Armor og utstyr
Stim Shot var det mest populære utstyret under betaen, men Body Armor var som forventet det mest kontroversielle. Dette endres ved å gjøre en rekke interessante endringer. Blant annet vil eksplosiver rive i filler beskyttelsen, noe som ikke fungerte som det skulle i betaen. Den mest interessante er nok uansett at ekstrabeskyttelsen ikke vil reflektere all skade lenger, men i stedet bare minske den. Mange følte også at spillet fikk det til å føles ut som om skuddene ikke hadde noen effekt om de skjøt noen med beskyttelse, så skuddene vil føles mer effektive ved lansering. Som en ekstra bonus vil man også få tjuefem ekstrapoeng for å drepe en person med beskyttelse.

Enkelte ting er ikke helt fastsatt heller, så utviklerne vurderer blant annet å gjøre folk med beskyttelse tregere, få beskyttelsen til å dekke et mindre område og et par andre småting de kanskje vil snakke mer om nærmere lansering.

Vi vil også få mulighet til å bruke både d-paden og analogspakene til å navigere oss gjennom menyene i det ferdige spillet. Muligheten til å se loadoutet til personen som drepte deg i killcamet vil også være på plass til da.

Dette er noen av de mest nevneverdige endringene som skal gjøres før Call of Duty: Black Ops 4 lanseres, men vi får også vite at de vil justere våpenbalansen og annet småtteri som det ikke er noe poeng å si noe håndfast om enda.

Er dette endringene du håpet på, eller er det andre ting som plaget deg i betaen?

Call of Duty: Black Ops 4

Relaterte tekster

4
Call of Duty: Black Ops 4Score

Call of Duty: Black Ops 4

ANMELDELSE. Skrevet av Eirik Hyldbakk Furu

Eirik brukte å være en stor fan av serien, men falt av etter hvert. Nå har Black Ops 4 trukket han så hardt tilbake at vi frykter han har fått whiplash.

0
Eunited vinner 2019 CWL-finalen

Eunited vinner 2019 CWL-finalen

ESPORTSTEKST. Skrevet av Silje Marie Ruud Slette

Den første CWL-finalen noen sinne sluttet i Miami på søndag. Her hadde 16 lag kjempet om en bit av kaken. finalekampen var mellom Eunited og Gen.G. Over to tre-timers...



Loading next content