Grapeshot Games slapp Atlas for et par uker siden, og nå har utviklerne skrevet et innlegg på Steam for å forklare hvordan det har gått og hva som har skjedd så langt, inkludert problemene spillet har hatt i startgropa på grunn av tekniske utfordringer.
"You could say that we were off to a stormy start," innrømmer studioet. "The initial influx of players wanting to set sail immediately was (predictably in hindsight) larger than we anticipated and our systems got crushed until we tuned the new technical systems to handle it. We have been incredibly humbled and excited by the number of seafaring Pathfinders wanting to dive into the Atlas. Since the launch, the team has heavily prioritised connection and capacity resolutions, server and client-side performance updates, server and client-side crash fixes as well as tackling general gameplay bugs and balance concerns."
Fra nå av så skal teamet oppdatere programvaren jevnlig, både på klient- og serversiden, for å fikse problemer spillerne har rapportert inn. Grapeshot Games anerkjenner også at det kommer til å bli en del jobb fremover etter hvert som spillet gjennomfører Early Access-reisen sin. Men de skal forsøke å være så transparente som mulig angående oppdateringene, som kommer til å fokusere på data- stabilitets- og tilkoblingsproblemer til å begynne med.
Du kan lese hele innlegget på Steam via linken over, som også oppsummerer alle forandringene inkludert i den kommende oppdateringen.