Tidligere i uken fikk vi muligheten til å intervjue David Perry, fra Shiny Entertainment om det kommende The Matrix: Path of Neo. Vi kommer til å bruke den større delen av intervjuet ved en senere anledning, men tenkte på å gi dere noen intressante smaksprøver i sammenheng med skjermisene jeg la opp i går 07.09.05.
David Perry var veldig fornøyd med hvordan spillet hadde utvikles til det gode siden E3-messen i Los Angeles og man har sett en klar forskjell når det gjaldt detaljerikedommen og skjermoppdateringen. Han uttrykte tilfredstillelse med hvordan teamet hadde møtt alle de tekniske utfordringene de har blitt stilt ovenfor.
"I Hollywood går det således at når en regissør ber om en effekt så skaper effektmakerne den. I spillverden blir det altfor ofte slik at programmererne sier at det ikke er mulig og så nøyer man seg med det."
Perry var også veldig fornøyd med hvordan det nye kampsystemet fungerte.
"Det er det første steget i et nytt kampsystem som jeg håpet på å jobbe videre med i fremtiden."
David Perry fortalte også at man overveier å utvikle versjoner til PSP og Xbox 360, men at de ikke har begynt å arbeide med disse enda.
The Matrix: Path of Neo slippes til PC, Playstation 2 og Xbox i november.
Flere nyheter og screens fra spillet så klikker du inn her