Når Revolution utgis komplett med gyro-fjernbetjening, satser Nintendo på å utvide spillmarkedet betraketelig og få såkalte ikke-gamere inn i varmen. Og med den ekstrem enkle fjernbetjeningen, en konsoll til rundt 1000 kroner og masse lettilgjengelige spill, ser det ut til å kunne bli en realitet.
Det er naturligvis ikke så forbausende å høre dette fra Nintendo, som igjennom en årrekke har forsøkt å ikke være med i teknologi-racet og i stedet satset på nye underholdningsformer, men at firmaet nå bevist satser på hele familier, ikke-gamere og spesielt kvinner er virkelig en satsing som kan utvide spillmarkedet markant. Men det er et skift der skal skje ifølge Nintendo, hvis bransjen ikke langsomt skal gå hen og dø ut.
Til gjengjeld var det overraskende å høre en talsmann fra Electronic Arts, en av spillbransjens virkelig tunge gutter som for det meste gjør seg i fortsettelser av etablerte serier, sier følgende:
"It's a brilliant controller, and as usual we can credit Nintendo with being innovative and neat and fresh and fun. They continue to pioneer in our industry... They make some of the best games in the industry... And we look forward to partnering with them."
Revolution forventes på gaten i løpet av 2006.
Flere nyheter om Nintendo Revolution finner du inn her