Activision får en påtale av ASA

Tekst: Bernt Erik Sandnes
Publisert 2006-02-24

Hvis du har sittet foran TV'en under en reklamestund og sagt "slik ser det jo slettes ikke ut når man spiller det" så er du ikke den eneste. I England har flere klager over Activisions reklamer av Call of Duty 2 og Call of Duty: Big Red One, ført til at Advertising Standards Authority har lagt opp en påtale overfor Activision at reklamene er missvisende og videre ikke må vises igjen i deres nåværende form.

Hos Activision henviser man til det faktum at det er "normalt" i spillindustrien, men ASA fastholder deres krav om reelle endringer i reklamene. En talsmann for organisasjonen sa følgende:

"The ASA noted that the ads did not include any indication that the images shown did not reflect the quality of graphics of the games. While the scenes used communicated the themes of the game, they were not accurate representations of the graphics in the games themselves. We considered that this was misleading."

Vi holder naturligvis øye med hva som skjer i denne saken.

Stay tuned for more ...!

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake