Selv om Bethesda Softworks, gjengen bak The Elder Scrolls IV: Oblivion har testet deres siste rollespill på kryss og tvers, så er det likevel en liten håndfull spillere som har oppdaget en feil i Xbox 360-utgaven av spillet - heldigvis har Bethesda allerede tatt affære og problemet skulle nå være løst.
Feilen oppstår når Oblivion bruker harddisken til å gjemme visse informasjoner, som igjen overfyller maskinens cache og får hele spillet til å kjøre langsomt. Plutselig tar det lang tid å laste inn menyer, hente selv de mest enkle samtaler med spillets NPC’ere osv.
Løsningen er å save spillet, slå av maskinen og så starte den opp igjen mens A-knappen holdes inne. Dette får automatisk maskinen til å tømme cachen og dermed er problemet løst. Bethesda understreker at problemet på ingen måte har innvirkning på ditt save game eller på andre måter ødelegger opplevelsen ved å spille Oblivion.
The Elder Scrolls IV: Oblivion lanseres denne fredag på Xbox 360 og PC.
Hvis du enda ikke har lest vår eksklusive omtale av spillet, så anbefales det i aller høyeste grad. Omtalen finner du på linken nedenfor:
Omtale av Oblivion
Flere nyheter om spillet finner du inn her