Too Human dropper Unreal?

Evighetsprosjektet forsinkes igjen
Tekst: Bernt Erik Sandnes
Publisert 2006-08-16

Ryktene på nettet sier at Silicon Knights nå har droppet Epics Unreal 3-grafikkmotor for istedet å bygge sin egen spillmotor til det kommende spillet Too Human til Xbox 360. Først ute var Advanced Media Network som skrev om det i slutten av forrige uken, men nå har 1up fått det bekreftet av en ikke navngitt kilde, mens Gamespot ikke fikk noe svar da de sendte en mail til Denis Dyack hos Silicon Knights men istedet fikk et offisielt Microsoft-svar (vi kommenterer ikke rykter). Uansett hva sannheten er bør Microsoft og Silicon Knights gå ut og fortelle hva som hender for den nåværende situasjonen er ikke bra. Too Human fikk mye kritikk på E3-messen i mai, da det blant annet hadde problemer med skjermoppdateringen og kameravinklene. Om det stemmer at de bytter spillmotor får vi trolig ikke se spillet før slutten av neste år.

Her er mer fakta:
Step into the world of "Too Human," the next-generation third-person epic action-game from famed developer Silicon Knights. As the Cybernetic God Baldur, players are thrust into the midst of an ongoing battle that threatens the existence of mankind. An ancient machine presence has forced the God's hand. In the first of a three part trilogy, Baldur is charged with defending mankind from an onslaught of monstrous war machines bent on eradication of human life.

In "Too Human," players are treated to a non-stop barrage of action powered by the seamless integration of melee and ranged firearms combat and fueled by breathtaking visuals now possible thanks to a powerful combination of the Xbox 360 and the Unreal Engine 3. Battles unfold in awesome scale as players engage with vast numbers of enemies.

Flere nyheter om spillet finner du inn her

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake