Når Gears of War lanseres 17. november, så blir det et av de første spillene som på skikkelig vis får testet hvor god Xbox 360 egentlig er - og det kan sees fra første øyekast. Men ville spillet ha sett bedre ut på en PlayStation 3? Siliconera som deltok på lanseringsfesten for spillet i Hollywood spurte Preston Thorne fra Epic Games om nettopp dette:
"256MB RAM gjør en veldig stor forskjell. Det ville på ingen måte kunne la seg gjøre å kjøre Gears of War med kun 256MB, vi hadde problemer nok med å få det hele til å være innenfor 512MB. Vi presset virkelig Xbox 360 til dens grense."
På spørsmålet om hvor vidt Nintendos Wii er en kandidat uttalte Epic følgende:
"Jeg elsker ideen med Wii, hvor man tar noe vi allerede kjenner og forandrer det totalt. Når det kommer til action/skytespill så er presisjon virkelig noe av det som er vanskelig å lage skikkelig. Unreal 3-motoren ville overhodet ikke kunne kjøre på en Wii og for øyeblikket har vi slettes ingen planer om å utvikle spillet til konsollen, men kanskje en gang i fremtiden? Hvem vet..."
Mer info om Gears of War finner du på den offisielle nettsiden