Ingen innovasjon å spore

EA om Epics Gears of War
Tekst: Bernt Erik Sandnes
Publisert 2006-11-14

Alain Tascan som er den daglige sjefen for EA i Montreal sa nylig ved Montreal Games Summit at Gears of War med et par untakelser fra visse engelske spillmagasiner, har fått altfor høye karakterer av den samlede spillpressen. Han sa bl.a. :

"Hva er Gears of War? Når vi snakker om innovasjon innenfor shooters, så bringer spillet absolutt ikke noe nytt på bordet, absolutt ingenting. Kun en eller to veldig modige engelske spilljournalister har vært tøffe nok til å si ’Gears of War er et godt spill, men det er som Quake var for et par år siden’"

Og han fortsatte:

"Hvorfor elsker folk det så mye? Det har en høy kvalitet, fantastiske mellomsekvenser og den flotteste grafikken noensinne. Jeg er ganske sikker på at det blir en stor suksess og jeg gleder meg til å spille det, men la oss være ærlige, det er grafikken som trekker."

Samtidig sammenlignet han spillet med en flott pike som først hvis hun også er interessant å snakke med, har/er gameplaymessig interessant. Han sa:

"Dette handler ikke om min smak, jeg sier bare at hvis du tar turen forbi Metacritic og du ser 96 til Gears of War og så samtidig ser kommentarer som ’Okay, historien mangler, gameplayet er ikke innovativt...’ Så er det jeg sier ’Hvorfor gi det 96?’ Folk har vært imponert av grafikken alene, personlig legger jeg mer vekt på det kreative."

Om tre dager er det din tur til å prøve spillet og da kan du tenke over hva Alain Tascan har sagt og prøv selv å se om det stemmer!

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake