Sifu gjør etterlengtet endring i ny oppdatering

Tekst: Eirik Hyldbakk Furu
Publisert 2022-03-03

I går kunne Sloclap feire at Sifu allerede har solgt over 1 million eksemplarer, men utviklerne ligger ikke på latsiden av den grunn. Vi har allerede hørt snakk om å implemenere vanskelighetsgrader og lignende. Før den tid er det likevel tid for å gjøre et par andre etterlengtede endringer.

Nå kan de av dere som eier PC-utgaven av Sifu laste ned en ny oppdatering som blant annet gjør kameraet litt bedre og ikke minst lagrer Shrine-valgene dine hver gang du fullfører en bane. Dermed trenger du ikke lenger å slite med tidligere valg om du etter hvert finner ut at andre oppgraderinger passer bedre for de resterende utfordringene. Oppdateringen fikser også enkelte måter noen spillere utnytter mekanikker på for å gjøre utfordringene langt lettere. PlayStation-spillere må vente til mandag før disse endringene kommer dit:

Sound design

Added Mandarin Chinese voice over


‍Design

Tweaks on camera : a pass has been done on all levels to remove camera collision and visibility on some level environments that could block the view during combat.
Fixed the infinite loop exploit of hitting an enemy already down with the sweep attack.
Fixed an issue where Fajar would stop attacking the player in the second phase
Fixed the Blade technique infinite loop exploit against Kuroki
The shrine rewards unlocks are now always saved when finishing a level. (It was only saved if the level was finished with a younger age before)


‍UX/UI

High Contrast Display is now available for Playstation users
Display additional input combinaison on controller layout
Fixed issues with remapping Focus for keyboard users
Fixed subtitles being cropped when resizing


‍HUD

Fixed issue for the Japanese PS4 version where remapping the interaction input could block the navigation in some menus.


‍Dev

Fixed multiple bugs and crashes
Performance optimization


Art

Fixed minor issues with level art & lighting
Fixed Chinese calligraphy mistakes in the Sanctuary - still WIP thanks @materwelonz!

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake