Denis Dyack hos Silicon Knights var ikke fornøyd med spillets prestasjon på E3 2006, det erkjente han både i en samtale med Jonas Mäki og i flere senere intervjuer på nettet, "det var alt for tidlig å vise det". Too Human så imponerende ut men spillbarheten var ikke i toppen. Nå innrømmer Shane Kim hos Microsoft Game Studios også dette og menar at spillet skal få ta den tid det tar, ettersom "vi allerede har så mange bra spill dette året".
Det kan man tolke som at Too Human ikke kommer noe fortere ut, spesielt om Halo 3 dukker opp som planlagt. Men dette innebærer også at spillet forsinkes enda en stund.
Too Human ble først presentert til Playstation 1999, da det skulle være et rollespill på fem skiver. Siden Nintendo skrev kontrakt med Silicon Knights, ble spillet flyttet til Gamecube og var tenkt en lansering i 2002. Nå er det altså på gang til å slippes ytterligere en generasjon senere og nå er det et rent actionspill. Vi får vel se om Denis Dyack rekker å få ut sitt ambisiøse spill før det er klart for neste generasjon...