På fredag måtte Microsoft kunngjøre via sin Xbox Support-kanal at deres servere hadde store problemer. Dette resulterte i at noen brukere på Xbox-plattformen hadde store problemer med å starte nesten alle spill, til og med kjøpte.
Lørdag hevdet de at feilen var rettet, men den kom raskt tilbake bare noen timer senere, og dette skjedde flere ganger. I går kveld annonserte de igjen at brukere i Europa nå skal kunne starte spill og Cloud Gaming-økter, men som svarene på Twitter-innlegget (som du finner nedenfor) viser, ser problemet fortsatt ikke ut til å være løst.
Det er Microsofts DRM-policy som gjør at problemet gjelder en så sentral funksjon som å starte spill som brukeren faktisk eier.
<social>https://twitter.com/XboxSupport/status/1523458052992643072</social>
<social>https://twitter.com/oven_mits/status/1523513666678706177</social>
<social>https://twitter.com/greg_carpentier/status/1523501579806117889</social>
Har du slev hatt problemer med dette?