Vår danske redaktør har prøvd det et par ganger, mens Asmus og Martin heller ikke har vært forskånet å måtte levere deres Xbox 360 til reparasjon, men dette er bare småtteri i mot hva amerikanske Justin Lowe har opplevd.
I en historie på 1UP kan han fortelle, at han er for øyeblikket på sin 12. Xbox 360. Han har ganske enkelt byttet maskiner som vi andre skifter underbukser. I starten var Justin veldig tilfreds med sin Xbox 360, men ettersom månedene gikk og han måtte sende sin første maskin til reparasjon, fant han ut at alt slettes ikke var så rosenrødt.
Enten sendte Microsoft han en helt ny maskin eller så sendte de han en reparert utgave, men resultatet var det samme. Etter noen uker eller måneder måtte han sende den tilbake. Han forteller at Microsoft til å begynne med var ytterst hjelpsomme, men at han som konsollene hopet seg opp, fikk en dårligere og dårligere behandling. Microsoft foreslo han å sjekke hans ledningsnett i huset ettersom de mente at feilen var der, men da Justin også eier en PlayStation 3 som han ikke har hatt noen som helst problemer med, så var dette usannsynlig. Dessuten er Justins far elektriker og han kunne hurtig avvise evt. problemer med ledningsnettet.
I dag er Justin på sin 12. Xbox 360, naturligvis etter massevis av uker uten en konsoll og uendelige timer på telefonen, hvor han nærmest er blitt gjort til syndebukk for problemet med maskinene. Og selv denne 12. maskinen har problemer, denne gangen er det lyden. Likevel tror Justin på konsollen. Han sa bl.a. dette:
"Jeg er stadig en stor fan av Xbox 360, selv om det har vært mange problemer. Det er på Xbox 360 som for øyeblikket har de beste spillene."
Microsoft ønsker stadig ikke å kommentere det aktuelle tallet av maskiner som firmaet faktisk må ta tilbake og problemene med Elite-utgaven i USA, hvor overopphetningen tilsynelatende i visse tilfeller er verre enn noensinne, er heller ikke noe firmaet har ytret seg rundt.
Jeg er nå blitt en lykkelig eier av en Xbox 360 og den fungerer perfekt - takk og pris for det!