Mens Microsoft og Sony har kjempet om de samme markedsandeler, så har Nintendo valgt å gå en helt annen vei. Det japanske firmaet har nemlig satset på bl.a. familiene og kvinnene - og det har gitt de meget positive resultater.
Dette er Microsoft naturligvis godt klar over og i et intervju med det engelske bransjemagasinet MCV, uttaler Microsofts vice president for EMEA Home and Entertainment Division Chris Lewis også at firmaet nå går etter å fange casual-spillerne. Han sa bl.a. følgende:
"Våre mål er å appellere til et bredere publikum med flere lettilgjengelige opplevelser. Vi er helt klart nødt til å bevege oss i retning av dette store markedet og spillopplevelser bygget på ekstrautstyr til maskinen (kamera, ratt m.m.) er absolutt det vi satser på."
Dermed invaderer Microsoft etter et par år på markedet nå det område som ellers har vært forbeholdt Nintendo. Lewis fortsetter:
"Du kommer til å høre mye rundt dette ved årets E3-messe. For at Xbox 360 kan appellere på den måten vi gjerne vil og for at vi kan nå de mål vi har satt oss, er vi nødt til å være ute i et større rom samtidig med at vi fastholder vårt kjernepublikum."
På spørsmålet om hvor vidt det er plass til både Nintendo og Microsoft på dette området, sa Lewis følgende:
"Nintendo sitter på en veldig bestemt del av markedet og jeg tror ærlig talt at vi kan leve sammen. Med det sagt, blir det spennende å se hva vi kan utrette med spill og opplevelser som vil appellere til et bredere publikum."