Studioet Striking Distance, ledet av Glen Schofield, har jobbet hardt med det kommende The Callisto Protocol, som til tross for mange forsinkelser er planlagt lansert i desember. Dette har imidlertid store personlige kostnader for teamet bak, hvis ansatte jobber 12-15 timer per dag, 6-7 dager i uken. Det gir en arbeidsuke på mellom 72 og 105 timer, men Schofield så faktisk ut til å forsvare denne praksisen i et innlegg på Twitter, som han raskt slettet etter kritikk.
Men siden dette er internett har flere lagret innlegget, der han skrev:
"I only talk about the game during an event. We r working 6-7 days a week, nobody's forcing us. Exhaustion, tired, Covid but we're working. Bugs, glitches, perf fixes. 1 last pass thru audio. 12-15 hr days.This is gaming. Hard work. Lunch, dinner working. U do it cause ya luv it."
Journalisten Jason Schreier var en av dem som bemerket dette, noe som like etter førte til at Glen Schofield ba om unnskyldning.