Cyberpunk 2077-utvikler innrømmer feil i spillets lineære historie

"Vi vet hvordan vi skal gjøre det bedre, og jeg forventer mer av oss."
Tekst: Alex Hopley
Publisert 2023-01-24

En Cyberpunk 2077-utvikler mener fansen var berettiget til å kritisere spillets fortelling og dens lineære natur.

På Twitch snakket CD Projekt Red-ansatt Paweł Sasko om hvordan Cyberpunk 2077 kanskje ikke hadde nok store grener i hovedhistorien. Mens utviklerne prøvde å legge inn mindre beslutninger for spilleren å gjøre, mener han mangelen på store valg som hadde klar innvirkning på verden, fikk spillerne til å føle at spillet var mer lineært.

"Jeg tror mindre grener ikke var tilfredsstillende nok," sa Sasko. "Vi som utviklere tolker ikke-linearitet på en mye bredere måte enn spillerne. Spillerne går bare ned til 'kan jeg ta helt andre valg og se helt annet innhold?'"

Sasko tok også opp The Witcher 3: Wild Hunt, og hvordan det spillet skapte større forventninger til Cyberpunk 2077s historie. "Spillerne forventet mer," sa Sasko. "De forventet mer på grunn av hvordan The Witcher 3 er bygget opp, og jeg tror at Cyberpunk har en vanvittig mengde ikke-linearitet, men jeg tror forventningene var høyere."

Hva synes du om Cyberpunk 2077s historie?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake