Resident Evil 5-styringen

Takekuchi forsvarer kontrollsystemet
Tekst: Jon Cato Lorentzen
Publisert 2009-03-06

Spillerne er delt i to leire, den ene mener kontrollsystemet i Resident Evil 5 er mekanisk, stivt og gammeldags, mens den andre leiren hevder den stive kontrollmekanismen er stemningsskapende og essensiell for skrekkopplevelsen. I et intervju med 1UP forsvarer Capcom kontrollsystemet de har valgt i spillet.

- Vi ville ikke lage et typisk tredje- eller førstepersons actionspill, vi ville lage et Resident Evil-spill. Det var viktig for oss å velge de designmessige elementene som skulle gi oss det beste mulige Resident Evil-spillet. Gjennom å sette restriksjoner på spillfigurens bevegelser styrker vi faktisk presset og skrekkopplevelsen. Å finne balansen mellom dette og spillerens frustrasjoner er et viktig designelement i et spill som dette, sier spillets produsent Jun Takekuchi til 1UP.

Vår dom over kontrollsystemet og resten av spillet kan du lese neste uke.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake