Kojima elsker Natal

- Som overgangen fra 2D til 3D
Tekst: Magnus Tellefsen
Publisert 2009-09-24

Nyhetene velter inn fra Tokyo Game Show for tiden, og nettstedet Gamasutra kan nå fortelle at responsen fra japanske utviklere i forhold til Microsofts kommende Natal-teknologi har vært svært positiv.

Under en paneldebatt bestående blant annet av giganter som Keiji Inafune (Capcom - Dead Rising, Mega Man), Toshihiro Nagoshi (Sega - Super Monkey Ball) og Hideo Kojima (Konami - Metal Gear Solid) var det en bred enighet om begeistring rundt den nye teknologien.

Spesielt Kojima hentet frem store ord for å beskrive sin entusiasme for muligheten for et Minority Report-lignende kontrollsystem:

- Natal representerer en overgang ikke ulik skiftet fra 2D til 3D, eller første gangen jeg prøvde en Famicom (Nintendo 8-bit), sa Metal Gear Solid-skaperen. Han fortalte videre at dette nye systemet vil virke nytt og fremmed for mange, og at det er spillutviklernes oppgave å gjøre overgangen lettere ved å fortsette å lage spill for de mer tradisjonelle håndkontrolleroppsettene.

- Jeg vil lage et fullstendig innovativt spill med en kontrollmetode ingen noensinne har tenkt på. Men jeg har også en kjerne av fans å ta hensyn til, fortalte Kojima videre til de tilhørende ved paneldebatten.

Om det blir med praten er vanskelig å si, men det er ingen tvil om at en kreativ autoritet som Kojima nok kan komme opp med interessante konsepter med den nye kontrollmetoden.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake