Videospillenes levetid økte med 33 % i forhold til 2022

Utviklere har vært fokusert på å støtte titlene sine lenger.
Tekst: Ben Lyons
Publisert 2023-03-14

Såkalte "Games as a Service" har blitt stadig mer populære med årene, og den årlige spillrapporten fra Unity har avslørt at dette har blomstret enda mer i løpet av 2022.

Rapporten bemerker at levetiden til spill økte med 33% i løpet av 2022, og når det gjelder hvor lenge utviklere vanligvis så ut til å holde spillene sine oppdatert siktet 84% av studioene på 50+ personer i mer enn seks måneder, mens bare 55% av indiene som er mindre enn dette tilbød seks måneders støtte.

Til tross for denne trenden har mellomstore utviklere (rundt 10-49 personer) også sagt at 49% av dem synes det er utfordrende å beholde spillere etter lansering. Når det gjelder hvordan oppbevaring vanligvis takles er Battle Pass fortsatt konge her, selv om forbruksvarer fortsatt er veldig vanlige. Gacha-kister (aka lootbokser) har imidlertid dyppet betydelig, og har blitt brukt mindre og mindre gjennom 2022.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake