I et intervju med CVG uttalte Ninja Theory-grunnlegger Tameem Antoniades at dagens generasjon av konsoller vil møte store begrensninger rundt sin evne til å produsere gode 3D-effekter.
- Problemet med å gjøre 3D riktig er at du må ha 60 bilder per sekund, per øye. Med minst en 720p-oppløsning per øye kan det bli vanskelig, uttalte Antoniades.
Heavenly Sword-utvikleren fortsatte med å forklare vanskelighetene, og presiserte at han trodde teknologien var svært begrenset slik den lå an nå.
- Essensen, som er en 1080p gjengivelse ved 120 bilder per sekund, er vanskelig nok for den nåværende generasjon. Hver generasjon må være minst fem-til-ti ganger kraftigere enn den forrige, så jeg tror det kommer i neste generasjon. Det vil bli revolusjonerende, fortalte han.
Det er ikke mange spill som kjører med ekte 1080p på grunn av behandlingsrestriksjoner, så Antoniades kan godt ha et poeng i sikte til Playstation 3s 3D-planene. Det gjenstår imidlertid å se, og vi venter i spenning til lansering.