Bruktspillsalget er et økende problem for spillbransjen. Butikkene får inn spill til en lavere pris enn hva leverandørene kan tilby, og de selger dem som oftest minst en femtilapp billigere enn de nye. Verken leverandør eller utvikler ser noe som helst til disse pengene, noe som har ført til at blant annet Electronic Arts har kommet med alternative løsninger for å fremme salg av nye spill. Nå kaster også Ubisoft seg på lasset.
For som EA ønsker de nå å legge ved koder for nedlastbart innhold i coverne til nye spill. Når disse spillene selges brukt kommer kodene til å være ubrukelige. Innholdet kommer imidlertid til å være tilgjengelig for alle, men om koden din er oppbrukt vil du måtte betale for det samme innholdet.
På denne måten kommer bruktspill i praksis til å koste litt mer penger enn prislappen indikerer, og en liten bit av kaka går plutselig uavkortet til utgiveren. Ubisoft har foreløpig bare brukt slike koder i spesialversjoner av spillene sine, men åpner for å gjøre det til en standard i fremtiden.