Molyneux om forhåndsbestilling

Har sin egen idé om hva som funker best
Tekst: Daniel Guanio
Publisert 2010-08-06

Gamereactor har tidligere fortalt om forhåndsbestillingskampanjen til det kommende actionrollespillet Fable III, der man får lage seg en innbygger som siden kommer til å inkluderes i spillet. I et intervju med aftenbladet USA Today, røper Peter Molyneux hvorfor han gikk for akkurat denne løsningen.

Årsaken er i følge franskmannen at han er lei av forhåndsbestillinger. Å få ekstrainnhold som i bunn og grunn ikke er relevant for spillet, kan i verste fall ødelegge spillopplevelsen.

Det er derfor mer morsomt å tilby noe som bidrar til å gjøre eventyret ditt helt unikt, som for eksempel en helt original figur. Molyneux sier:

- Hvis man forhåndsbestiller Fable III, får man muligheten til å designe sin egen figur - deg selv, en venn, eller et fantasifoster. Denne figuren vil dermed spille en liten rolle i historien, og du kan således møte på vedkommende i den ferdige versjonen av spillet.

Min snedige plan er å lage denne figuren helt lik som hovedfiguren i spillet, slik at jeg kan møte på meg selv. Ai, ai!

Høy hatteføring: Vaktkonstabelen lykkes langt på vei med å holde byen fri for folk.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake