Schafer om PC-versjoner

Hvorfor kom ikke Deathspank til PC?
Tekst: Daniel Guanio
Publisert 2010-11-26

Tim Schafer og Double Fine Productions har fått gjennomgå en hel del kritikk for ikke å lansere noen av spillene sine på PC, dette til tross for at Schafer lenge var en av plakatguttene for PC-utvikling hos Lucasarts. For litt siden gikk spillskaperen ut og kommenterte nettopp dette.

Han forklarer at de utgiverne han har jobbet med opp gjennom årene, helt enkelt ikke har vært interessert i PC-versjoner av verken Psychonauts, Brütal Legend eller Costume Quest. Som utvikler har ikke Double Fine noen utøvende makt over hvilken plattform spillet deres slippes på, noe som har ført til at verken PC eller Nintendo-konsoller hittil står uberørt av galskapen deres.

Han står fast på at utgiverne ikke har noe imot PC-spill eller dets spillere, men den økonomiske investeringen som mest sannsynlig ikke betaler seg. Deathspank-skaperen sier likevel at Double Fine kommer til å finansiere utvikling av PC-versjoner på egenhånd, hvis de noen gang blir rike.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake