Apples spillguru og en av arkitektene rundt Iphone/Ipads grundige fremtoning som spillmaskiner, Graeme Devine, har forlatt selskapet for å på nytt konsentrere seg om spillutvikling.
Devine havnet hos Apple i 2009, og fikk som oppave å sørge for at Iphone ble en god spillplattform. Tidligere har han blant annet jobbet med spill som Halo Wars, Doom 3, Quake III Arena, 7th Guest og 11th Hour.
Devines tidligere kollega fra Id Software, John Carmack, har rost hans arbeid med Iphone opp i skyene. Ifølge eget utsagn er Carmacks delaktighet med Iphone-utvikling blitt betydelig enklere på grunn av Devines tekniske forståelse og evne til å få ting til å skje.
Ikke overraskende er det nettopp utvikling av Iphone-spill Graeme Devine skal bruke tiden sin på fremover. Og han sier:
- Jeg elsket tiden, folkene og den plattformen jeg jobbet med hos Apple. Men til syvende og sist er jeg spilldesigner, og vil gjerne utvikle spill.