Shuhei Yoshida har vært med PlayStation siden begynnelsen. Han har sett selskapet bli et av de største navnene innen spill, og har også sett mange utviklere og deres titler komme og gå.
I en samtale med The Guardian nylig åpnet Yoshida litt opp om prosessen hos PlayStation, og det uheldige faktum at mange spill rett og slett ikke kommer seg gjennom nåløyet. "PlayStation omfavner nye ideer, og mange av dem mislykkes," sa han.
"Vi lager en prototype, vi evaluerer, vi bestemmer oss for om vi skal bruke mer tid og ressurser, eller om vi bare stopper. Vi kansellerer så mange spill. Jeg prøver vanligvis å overbevise utvikleren om at jeg prøver å redde dem fra å bli sittende fast med dette prosjektet. Vi har en tendens til å jobbe med mennesker som har veldig sterke ideer, vi elsker disse menneskene, så det er så vanskelig å prøve å endre eller stoppe prosjektet deres. Det handler om talent i denne bransjen. Jeg har prøvd å hjelpe dem så mye jeg kan."
Det er interessant å tenke på hvilke prosjekter som aldri fikk se dagens lys, men med tanke på Sonys utmerkede utvalg av eksklusive spill, er det tydelig å se at listen er lagt veldig høyt for en utvikler med et nytt prosjekt i tankene.