Det svenske teknologiselskapet Pikkotekk har høye ambisjoner. For rundt et år siden var de ute i media og snakket om mulighetene for å skape et skytespill med en spillerstøtte som kan måle seg mot nettrollespillene.
Nå kommer det frem at selskapet snart er klare til å gjennomføre et verdensrekordforsøk med hele 1000 FPS-spillere i samme spill.
Som meldt av Edge har Pikkotekk utviklet en ny serverteknologi som gjør denne tekniske bragden mulig. Denne teknologien er de ivrige på å teste ut i praksis.
Arenaen for forsøket vil være et spill kalt Robots Vs Tanks, et spill for nettlesere som de har kastet sammen for anledningen. Robots Vs Tanks er langt fra noe Call of Duty, men hvis teknologien holder mål kan forsøket åpne nye muligheter.
Teknologien baserer seg på det selskapet kaller overlappende cell-servere. Kort beskrevet er dette en rekke servere som kobles sammen trådløst der en hovedserver overvåker kommunikasjonen mellom de.
Tanken er at serverne deler på den tekniske belastningen, slik at spillerne forflytter seg fra server til server sømløst. Hoedserveren tar seg av fysikken og logikken, mens de øvrige serverne behandler hvert sitt hjørne av en massiv spillverden.
En liten filmsnutt er gitt ut i forkant av forsøket. Den kan du se på Vimeo.
Hva tenker dere? blir 999 motstandere for mye av det gode, eller er det sannelig på tide med større utfordringer?