Forbedret balanse i Mortal Kombat

Netherrealm Studios finpusser slåssespillet
Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2011-05-23

Balansen mellom karakterene er avgjørende for slåssespill. Det er derfor betryggende å vite at Netherrealm Studios holder et oppmerksomt øye rettet mot det nylig lanserte Mortal Kombat, og gjør nødvendige endringer etter behov.

Gjennom spillets innebygde hotfix-system har utvikleren nå gjort følgende endringer for å bedre balansen:

• Redusert generell styrke på Kung Lao, samt enkelte av hans komboer.

• Redusert styrke på enkelte spesialangrep.

• Økt skadeberegning etter Kitanas Enhanced Ground Fan Toss.

• Justert skadeberegning for enkelte juggle-angrep.

• Redusert styrke på enkelte grunnleggende angrep.

• Økt styrke på en rekke av Sheevas angrep.

• Midlertidig endret Sonyas kampstil slik at hun ikke kan fange noen med en block stun.

• Endret Kanos Front Kick to Low Block-kombo.

• Endret utgangen til Kano Upball-angrep slik at den ligner mer på utgangen til Johnny Cages Flip Kick.

• Økt skade på enkelte av Barakas spesialangrep.

• Det er nå enklere å starten en juggle-kombo etter Barakas Chopchop-angrep.

• Økt skadeberegning på motstandere som er frosset.

• Barakas Front Kick to Front Punch-kombo er nå et ekte Popup-angrep.

• Redusert skade fra enkelte av Reptiles komboer.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake