Etter et meget godt 2010 har vi hørt fint lite om Microsofts planer for Xbox i 2011 og fremover. Dette betyr imidlertid neppe at ting står stille i selskapets kontorer.
- Visjonen til Xbox er forholdsvis enkel. All underholdningen du har lyst på. Sammen med menneskene du bryr deg om. Gjort enkelt. Dette er grunnen til at vi har inngått samarbeidsavtaler med partnere som ESPN, Netflix og Hulu. [...] Dette er hvorfor du vil se Xbox markedsført som et underholdningsmerke i tiden som kommer, forklarer kommunikasjonsdirektør i Microsoft, Frank Shaw i et blogginnlegg.
Samtidig påpeker Shaw at så mye som 40% av Xbox 360-bruken i dag ikke retter seg mot spilling, og at de derfor ønsker å sette fokus på andre underholdningselementer ved siden av spillene.
- Flere valgmuligheter, flere spill, flere videoer, mer underholdning, slår Shaw fast.
Frykt imidlertid ikke hvis du blir bekymret for at dette skal gå ut over spillene. Shaw forsikrer om at selskapet ikke har glemt oss spillere, og hinter samtidig om spillrelaterte nyheter som vi kanskje får høre mer om på E3 til uka:
- I dag finnes det ikke en bedre spillopplevelse i verden. Oppslukende spill, sportsspill, spill der du er kontrolleren, spill der du kan snakke med vennene dine, spill der du snakker med konsollen, spill som får deg i form, spill som får deg til å le, spill som lar deg ta bilder og dele de med venner. Spill som strekker seg videre til Windows 7-PCer og Windows 7-telefonen, og - naturligvis - enheter som kommer i fremtiden, avslutter Shaw.
Kilde: VG247.
Hva tror dere Microsoft pønsker på til årets E3-messe