Som en ny farsott på Gamereactor vil vi kåre ukens medlemsanmeldelser frem til 20. juni. Ved konkurranseslutt deler vi ut en saftig premie til den av dere som leverte jevnt over best hele veien.
For å holde orden på klinten og hveten vil vi ta i bruk et sofistikert poengsystem hvor hver ukesvinner blir tildelt 3 GR-poeng. For å gå av med den avsluttende premien (og kanskje skribentstatus - hvem vet?) er man derfor nødt til å stå igjen med den største samlede poengsummen.
Det er vel ingen tvil om at det kan bli skarp kappestrid blant de mest drevne hobbyskribentene på forumet, men vi satser på et par nykommere og overraskelser underveis. Alt kan skje når alt skjer.
På grunn av mye jobb med det neste magasinet har det dessverre gått litt tid siden forrige vinner ble kåret. Derfor blir to anmeldelser trukket frem i dag - en for uke 20, og en for uke 21:
Vinner uke 20:
Amnesia: The Dark Descent av DoGRoG
Om jeg skal beskrive Amnesia: The Dark Descent med ett ord, så vil jeg si "atmosfærisk". Atmosfæren i spillet er noe jeg aldri har sett på maken til i tidligere skrekkspill. Du vandrer rundt alene med bare din kjærlige lanterne i hånda, mens du hører stemmer og lyder som om det er en som går bak deg hele tiden. Mørket som har lagt seg over Castle Brennenburg har gjort alt kullsvart, og du blir tvunget til å bruke lanterna di og fyrstikker flere ganger for å se hvor du går.
Her påpeker DoGRoG nettopp det som gjør Amnesia: The Dark Descent så spennende. Den oppslukende atmosfæren, og følelsen av å være alene og forsvarsløs mot mørket er grunnen til at eventyret engasjerer så mye som det gjør, samtidig som det får spillet til å skille seg ut fra de andre i sjangeren.
• DoGRoGs anmeldelse av Amnesia: The Dark Descent.
Vinner uke 21:
The Legend of Zelda: Majora's Mask av sonic og link
Det som gjør dette spillet unikt er nemlig at man bare har 3 dager på seg, man får heldigvis tidlig i spillet tilbake okarinaen og med den kan man kontrollere tiden på ulike måter ved å øke eller sakke tempoet, eller spole tilbake til dag en. Spoler man tilbake mister en det kvantitative med gjenstandene, som for eksempel alle pilene til buen. Det er også slik at alt som er gjort halvferdig blir satt tilbake. det hjelper med andre ord ingenting om bare halvparten av en "dungeon" er gjort, da må enn gjøre alt på nytt igjen. Dette kan føre til mange frustrasjonsmomenter, men samtidig skaper det en atmosfære, og får en til å tenke på hvor dyrebar tid er. Det fører også til at en må planlegge nøye for å unngå den enorme frustrasjonen det er å gjøre noe på nytt. Frustrasjonen blir også litt større når det kun er enkelte steder man kan lagre spillet, men dette blir man fort vant til og et stykke ut i spillet blir denne prosessen litt enklere da man kan teleportere mellom lagre punktene.
Her setter sonic og link fokus på det som gjør Majora's Mask unikt, og forklarer dette på en lettfattelig og forståelig måte. Samtidig viser han evnen til å reflektere over spillets tema, samtidig som han påpeker både positive og negative sider ved spillet.
• sonic og links anmeldelse av The Legend of Zelda: Majora's Mask.
Poengtavlen ser for øyeblikket slik ut:
Ursa Minora: 6 GR-poeng
Soraki: 3 GR-poeng
192: 3 GR-poeng
PacSackBoy: 3 GR-poeng.
DoGRoG: 3 GR-poeng.
sonic og link: 3 GR-poeng.
Vi gratulerer!