Prototype 2-fans får delta i spillet

Activision med unik bestillingskampanje
Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2011-08-11

Forhåndsbestillinger av spill blir mer og mer vanlig, og har med tiden blitt viktig både som en inntektskilde og som et markedsføringsknep for utgiverne.

I den sammenheng har Activision og spillbutikken Gamestop pønsket ut en litt annerledes forhåndsbestillingskampanje. De gir nemlig amerikanske og canadiske forhåndsbestillere mulighetene til å være med i selve spillet.

Alle som forhåndsbestiller spillet fra amerikanske eller canadiske Gamestop-butikker og laster opp et bilde av seg selv på spillets nettsider vil være med i trekningen om å bli med i spillet. Vinnernes bilder vil bli scannet inn og bruk som ansikter til fotgjengerne som fyller spillets gater.

Hovedpersonen i Prototype 2, Sgt. James Heller har i tillegg den samme muligheten til å ta over kroppene til uskyldige forgjengere som vi husker fra forgjengeren, og på den måten vil de heldige vinnerne på sett og vis ha muligheten til å spille som seg selv i det ferdige spillet.

Prototype 2 lanseres 24. april neste år til PC, Xbox 360 og Playstation 3.

Kilde: Joystiq.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake