Dragon Age-forfatteren tar stilling mot kunstig intelligens

Han har kalt det sjelløst.
Tekst: Alex Hopley
Publisert 2023-06-01

David Gaider, den tidligere narrative lederen for BioWares Dragon Age, har i en rekke tweets tatt avstand fra AI-generert dialog og karakterer.

Som svar på en artikkel som så ut til å skryte av muligheten for at videospill kan fylles med NPC-er som lærer av spillerens interaksjoner, kalte Gaider i stedet konseptet " glansløst " og "sjelløst".

<social>https://twitter.com/davidgaider/status/1663325993585762304</social>

Gaider husker tider da teamet hans trodde at prosedyregenererte dialoger var rett rundt hjørnet, men "selv når de prosedyremessige replikkene ble skrevet av menneskehender, var sluttresultatet etter at de var satt sammen ... glansløst. Sjelløst."

Hva synes du? Bør AI brukes i dialoger i videospill?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake