- PSN-krisen styrket plattformen

Hell i uhellet for Sony på lang sikt
Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2011-10-26

Det sies at all PR er god PR og i Sonys tilfellet kan det virke som det er noe i dette gamle ordtaket. Nå melder nemlig selskapet at den mye omtale PSN-krisen i våres har gjort mer godt enn vondt i det store bildet:

- Nedetiden til PSN har vekket sovende kunder til live, og vi har forbedret plattformen og måten vi tilbyr innhold på, forklarer en av toppsjefene i Sony, Soichiro Saida.

Saida påpeker at den totale omsetningen har økt med så mye som 14 prosent og at tjenestene Music Unlimited og Video Unlimited begge har sett en stor økning i antall brukere. Samtidig er han nøye med å nevne at sikkerheten til Playstation 3-systemet har fått en solid overhaling:

- Vi har lagt inn en rekke nye sikkerhetsordninger. Vi har flyttet datasenteret vårt, vi kan nå blokkere automatiske innlogginger, og vi har et nytt overvåkingssystem som kan oppdage problemer langt raskere, avslutter Saida.

Kilde: Industry Gamers.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake