- Mer stealth i neste Metal Gear

Hideo Kojima beroliger fansen
Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2011-12-14

Da det kommende Metal Gear Rising: Revengeance ble vist frem under VGA-utdelingen denne helgen (nå med Platinum Games som utvikler) vakte det stor oppsikt blant Metal Gear Solid-fans som hadde håpet på et mer tradisjonelt Metal Gear-spill.

De tidligere Metal Gear-spillene har nemlig blitt hyllet for sine alternative tilnærmingsmetoder, der sniking og musestille angrep har vært vel så effektive som bruk av mer direkte fremgangsmåter.

Nå har imidlertid seriens far Hideo Kojima sett seg lei av alle spørsmålene rundt dette emnet, og slått fast tingenes tilstand én gang for alle. Selv før Platinum Games overtok utviklingen var nemlig Metal Gear Rising: Revengeance (som er det nye navnet) ment å være et mer actionrettet spill:

- Vår tidligere Rising-spill tok også sikte på å være et bra actionspill med protagonisten Raiden i hovedrollen. Spillet var ment som en spin-off og ikke et Metal Gear Solid, akkurat som det nye Rising-spillet. Når det gjelder dere som ønsker et autentisk stealth-basert Metal Gear Solid, må jeg be dere om å vente tålmodig på den neste oppfølgeren, som kommer senere, forklarer Kojima over et par Twitter-meldinger.

Det vil med andre ord komme flere tradisjonelle Metal Gear Solid-spill en gang i fremtiden, vi må bare smøre oss inn med tålmodighet og vente en stund først.

I andre Metal Gear-nyheter ha en ny Metal Gear Solid-nettside nå blitt opprettet, der man blant annet kan se en fin gjennomgang av seriens komplekse historie så langt.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake