Jeg er langt fra den eneste som syntes det var åpenbart at The Lord of the Rings: Gollum ikke ville ha en sjanse i dagens marked, men det er aldri morsomt å se utviklere be om unnskyldning for tilstanden til spillet. Kommersiell fiasko er enda verre, noe vi får et eksempel på i dag.
Games Wirtschaft var først ute med å rapportere at Daedalic Entertainment har besluttet å legge ned utviklingsavdelingen for å fokusere på å utgi spill, og dermed si opp 25 ansatte. En representant fra Daedalic har nå bekreftet dette i en e-post til meg, og sier at en av grunnen til dette er at The Lord of the Rings: Gollum ikke levde opp til selskapets forventninger.
Vi vil fortsatt få den lovede oppdateringen, men så handler det om publisering. Dette betyr også at et annet Ringenes Herre-spill som vi har hørt rykter om kanselleres, så det neste store spillet vi får se i universet blir enten Amazons MMO eller noe uannonsert fra ambisiøse Embracer Group.