Vi vet at ikke alle har vært fornøyd med Netflix' beslutning om å begrense passorddeling i flere markeder, men det er ingen tvil om at dette ser ut til å ha gitt det resultatet Netflix hadde håpet på, og sannsynligvis mer enn det.
Ifølge deres siste finansielle rapport (via Deadline) har selskapet mer enn doblet forventningene og lagt til 5,9 millioner globale abonnenter i forrige kvartal (april-juni), noe som betyr at de nå har totalt 238,3 millioner abonnenter. Dette kan sammenlignes med samme kvartal i fjor, da de mistet nesten en million abonnenter, noe som førte til et stort fall i markedsverdien.
Netflix hadde dette å si til sine aksjonærer angående resultatet:
"Nå som vi har lansert betalt deling i stor skala, har vi økt tillit til våre økonomiske utsikter. Vi forventer at inntektsveksten vil akselerere i andre halvdel av 2023 etter hvert som inntektsgenereringen øker."
Før Netflix avsluttet passorddelingen var det mye snakk om at folk ville si opp kontoene sine i protest, men det ser ut til at det gikk stikk motsatt vei og faktisk førte til flere nye brukere enn Netflix og analytikerne hadde forventet.