Starfield gjør det vanskeligere å være tyv enn Skyrim og Fallout

Vi trenger ekstra lette fingre denne gangen.
Tekst: Alex Hopley
Publisert 2023-07-21

Det ser ut til at Starfield gjør en stor endring i lommetyvmekanikken. I Bethesdas sci-fi-rollespill skal vi stjele fra NPC-er i sanntid.

Dette betyr, som vist i et Reddit-innlegg av OkPain2022, at vi følger målet vårt rundt mens vi sjekker hva de har i lommene. I motsetning til Skyrim og Fallout, der du kan bruke så lang tid du vil på å bla gjennom noens inventar mens verden stopper opp rundt deg, må vi i Starfield være raske med lommetyveriet.

Det er ikke den største endringen i verden, men det er nok en interessant og oppslukende funksjon Bethesda tar med seg til Starfield. Det er noen som lurer på om lockpicking vil dele en lignende skjebne, ettersom det ville vært mye mer spennende å dirke opp en lås hvis tiden ikke stoppet mens du gjorde det.

Hva synes du om denne endringen? Vil lommetyveri i sanntid gjøre det mer eller mindre sannsynlig at du raner NPC-er?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake