Armored Core VI: Fires of Rubicons spillregissør Masaru Yamamura har bekreftet at spillet vil ha flere avslutninger som avgjøres av spillernes handlinger.
I intervjuet vårt med både Yamamura og spillets produsent Yasunori Ogura fikk vi vite en rekke detaljer om det kommende mech-actionspillet, men noe som skilte seg ut var at vi vil kunne påvirke slutten til hovedpersonen vår i spillet.
På spørsmål om noen av fraksjonene som nevnes i spillets historiedetaljer vil være mulig å slutte seg til, sa Yamamura at selv om vi ikke vil kunne velge en fraksjon og holde oss til den gjennom hele spillet, vil vi kunne påvirke slutten vi får ved å lære mer om hver av dem.
"Spilleren er en uavhengig leiesoldat gjennom hele kampanjen", sier Yamamura, "og vil ikke tilhøre noen bestemt fraksjon på noe tidspunkt. Men det finnes flere stridende fraksjoner og selskaper, og etter hvert som kampanjen skrider frem, må du ta stilling til hvilken side du vil jobbe for, og hvilke oppdrag du vil ta på deg. Og disse har forgreninger gjennom kampanjen, noe som resulterer i flere avslutninger. Så mot slutten tar du store avgjørelser som kommer til å påvirke hvilken slutt du får. Vi håper at spillerne liker å spille flere ganger for å få glede av disse ulike avslutningene og oppdragssløyfene."
Der har du det. I likhet med mange andre FromSoftware-titler kommer det sannsynligvis til å lønne seg å hoppe gjennom spillet flere ganger for å se alle de ulike avslutningene.
I tillegg til intervjuet vårt har vi også en forhåndsvisning av Armored Core VI: Fires of Rubicon, som du kan se her.