Gratisspill har i løpet av de siste par årene etablert seg som en solid plattform i spillbransjen, og blant selskapene som har kastet seg på bølgen finner vi Electronic Arts og deres Play4Free-spill.
EAs Play4Free-satsning består av titlene Battlefield Heroes, Need for Speed: World, Battlefield Play4Free, Dragon Age Legends, Battleforge og Lord of Ultima, og sammen har disse spillene nå passert utrolige 25 millioner registrerte brukere:
- Å ha bygd opp et spillsamfunn for 25 millioner mennesker er en stor prestasjon. Det er et bevis på den eksplosive veksten i free-to-play-markedet og et speilbilde på EAs innsats mot å være den ledende aktøren i denne digitale forvandlingen, kommenterer EA.
Selskapet har heller ingen planer om å tone ned satsingen til fordel for de tradisjonelle, betalte spillene. I stedet vil de forsette å sette inn resurser innenfor begge modeller parallelt:
- Vi ønsker å fortsette innovasjonen innenfor denne kategorien ved å introdusere nye former for gameplay som gir spillerne mersmak. For våre team er dette en veldig spennende tid å utvikle spill i, fordi publikummet fortsetter å vokse i både mengde og bredde, avslutter EA.
Kilde: Edge.