Mens utgivere som Ubisoft tviholder på sine DRM-kopisperreløsninger ser ikke sjefen for Paradox Interactive, Fredrik Wester, poenget med all innsatsen. Snarer tvert imot hevder han at slike løsninger er meningsløse:
- Jeg er virkelig overrasket over at folk fortsatt bruker DRM. Vi har ikke gjort det på åtte år, rett og slett fordi det er meningsløst, forklarer Wester overfor britiske Gamespy.
- Hvis du for eksempel tar for deg Sonys SecuROM-system. Det er bortkastede penger! Det vil holde deg beskyttet i tre dager, det vil skape et stort behov for teknisk brukerstøtte for kundene, men det vil ikke øke salget. Dette kan jeg si fordi vi prøvde det selv for åtte år siden, og det fungerte aldri. Det er to grunner til dette: det koster penger samtidig som du taper penger på det, og det er slitsomt for kundene, fortsetter Wester.
Videre forklarer Wester at han forstår hvordan større selskaper har en mer kompleks infrastruktur enn hans eget, der utviklerne må presentere løsninger på piratkopieringsproblemet overfor et styre eller andre parter. Likevel klarer han ikke helt å gi slipp på synspunktet sitt:
- Jeg ser ingen fornuftig grunn til at folk fortsetter å inkludere DRM. Særlig når det gjelder de løsningene som krever konstant internettilgang, slik som Ubisofts system. For meg blir dette gammeldags og avleggs, avslutter Wester.