Microsoft innledet 2023 med en Developer Direct etterfulgt av flere ID@Xbox-show. Så hadde de en stor Xbox Games Showcase i juni, som ble etterfulgt av et eget Starfield-segment, og nå har de sin største Gamescom-satsing noensinne. Det virker som om dette er noe vi bør venne oss til.
I en samtale med IGN sier Xbox-sjef Phil Spencer at Microsoft har revurdert sin showcase-strategi fordi de rett og slett har for mange spill nå:
"Det jeg kan si, er at vi kommer til å ha mer tid til å snakke om mer av det vi gjør, fordi vi har så mye å by på."
Spencer fortsetter med å forklare:
"Vi kommer til å snakke mer regelmessig om spillene våre, fordi porteføljen er dyp nok til at vi kan støtte det."
Microsoft forventer å fullføre oppkjøpet av Activision Blizzard innen oktober, og de har for øyeblikket kommende spill som Avowed, Clockwork Revolution, The Elder Scrolls VI, Fable, Indiana Jones, The Outer Worlds 2, Perfect Dark, Senua's Saga: Hellblade II, South of Midnight, State of Decay 3 og Towerborne - og da har vi ikke engang nevnt Starfield og Forza Motorsport som lanseres i år.
Flere utstillinger for å gi hver tittel mer tid til å skinne virker som en god idé, eller hva synes du?