Peter Molyneux angrer på alle gangene han har hypet opp spill

Molyneux snakket ofte om funksjoner som ikke ville dukke opp i spillene hans.
Tekst: Alex Hopley
Publisert 2023-09-06

Peter Molyneux er et av de største navnene i spillverdenen, og har blant annet gitt oss den anerkjente RPG-serien Fable og jobbet med klassikere som Dungeon Keeper og Populous. Han er også kjent for å være ekstremt lidenskapelig opptatt av spillene han lager, noe som har ført til en del kritikk.

I My Perfect Console-podcasten ønsket Molyneux å klargjøre hva han mente om å ha overhypet sine tidligere spill. Han angrer på det han sa, og ønsker at han kunne ha håndtert det annerledes. "Det jeg burde ha sagt i hvert eneste intervju, var 'Hør her, alt jeg sier, ta det med en klype salt'", sa han. "Det var forferdelig, og jeg angrer enormtpå det. "

"Jeg tenkte at jeg designet spillet mens jeg snakket med pressen. I dagens verden er det helt vanvittig."

Men han mener likevel at det fantes en tid og et sted for å hype opp spill, spesielt den gang utviklerne ikke var like åpne som de er nå. "Som med alle uferdige prosjekter skjer det ofte endringer i utviklingsprosessen, og jeg tror folk misforsto det som løfter om nye funksjoner i spillet. Muligheten til å snakke åpent og ærlig om designprosessen var rett og slett ikke som den var."

Synes du utviklere bør være mer forsiktige med hvordan de reklamerer for spillene sine?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake