BMW havnet i alle slags overskrifter da de kunngjorde at de ville ta ekstra betalt for at brukerne skulle få glede av setevarmen som er innebygd i bilene deres. For å kunne bruke funksjonen som lenge var standard og inkludert, mente BMW at et abonnement på rundt 18 dollar i måneden, noe som er mer enn de fleste underholdningsabonnementer på markedet, var en god idé, og etter den siste rapporten fra Autocar å dømme var det (åpenbart) ikke det.
For BMW har nå bestemt seg for å droppe abonnementet på oppvarmede seter. Pieter Nota, styremedlem for salg og markedsføring i BMW, uttaler følgende om hvorfor BMW har gjort en helomvending:
"Vi trodde at vi ville gi kunden en ekstra service ved å tilby muligheten til å aktivere dette senere, men brukeraksepten er ikke så høy. Folk følte at de betalte dobbelt - noe som faktisk ikke var sant, men oppfatning er virkelighet, sier jeg alltid. Så det var grunnen til at vi sluttet med det."
Så merkelig nok likte ikke folk å måtte betale ekstra for en funksjon som tidligere var standard etter at de hadde valgt å bruke betydelige summer på en BMW.
Det skal sies at enkelte funksjoner fortsatt krever ekstra betaling, blant annet parkeringsassistanse og enkelte andre programvarebaserte tjenester.