Android Market bytter navn

Stift bekjentskap med Google Play
Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2012-03-07

Til tross for stadig større popularitet ligger fortsatt Googles Andriod-plattform et stykke bak konkurrent Apples IOS-system når det gjelder tilgjengelige spill og apper.

Dette vil naturligvis ikke Google ha noe av, og det jobbes kontinuerlig med å ta igjen forspranget. Den siste utviklingen i dette arbeidet kommer i form av et navnebytte - fra nå av skal nemlig Android Market gå under navnet Google Play.

Ved første øyekast virker dette som et godt valg, ettersom Google-navnet er langt mer kjent enn Android-navnet. Det er imidlertid snakk om mer enn bare et navnebytte, ettersom Google har satt sammen et helt nytt system med en rekke nye funksjoner.

Litt på samme måte som i Apples iTunes-oppsett akter Google å samle sitt digitale tilbud under én paraply, slik at spill, filmer, bøker og musikk skal være tilgjengelig på alt fra hjemme-PCen og TVen, til tabletten og smarttelefonen.

For å markere navnebyttet har Google kjørt igang en standsmessig salgskampanje, der en rekke gode spill kan kjøpes til halv pris.

På listen finner vi blant annet World of Goo, Asphalt 6: Adrenaline, Dead Space og Need for Speed: Hot Pursuit. Les mer på Google Play.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake