Ekstremt få abonnenter spiller Netflix sine videospill

Rundt 1 % av abonnentene spiller dem.
Tekst: Jonas Mäki
Publisert 2023-10-25

For to år siden begynte Netflix å legge til dataspill i abonnementstjenesten sin, og siden den gang har de kjøpt opp utviklere og begynt å legge til flere titler i raskt tempo. I dag er 77 spill inkludert i Netflix-abonnementet, men det virker som om brukerne ikke bryr seg.

Som rapportert av CNBC, er det i gjennomsnitt bare 2,2 millioner brukere som spiller daglig, med totalt 70,5 millioner nedlastinger. Selv om dette høres enormt ut, betyr det at mindre enn 1 % av Netflix' 247,15 millioner abonnenter spiller spillene deres. Netflix er imidlertid ikke bekymret og hevder at alt dette er i henhold til planene, noe Co-CEO Greg Peters sa under den siste inntjeningssamtalen:

"Denne utviklingen er ikke ulik det vi har sett tidligere. Når vi har lansert en ny region - eller når vi har lansert nye sjangre, som unscripted, har vi måttet krype, gå, løpe, men vi ser en enorm mulighet til å bygge en langsiktig sentrumsverdi for underholdning."

Har du spilt noen videospill via Netflix, og tror du det vil bli en suksess etter hvert - eller er det bare bortkastede penger som øker den månedlige avgiften?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake